کرم اینترنتی جدید این بار به دنبال موتورهای جستجو

ایرنا - یک کرم رایانه اى که با سرعت زیادى گسترش مییابد روزگذشته باعث ایجاد اختلال در معروفترین پایگاههاى جستجوى اینترنتی شد.


این کرم رایانه اى به سراغ بسیارى از پایگاههاى داده هاى شرکت گوگل و دیگر موتورهاى جستجو براى یافتن آدرس نامه هاى الکترونیکی نیز رفت .

 

از سانفرانسیسکو : شرکت گوگل که معروفترین جستجوگر اینترنتی است اعتراف کرد حملات ویروسها و کرمها که منجر به قطع و تاخیر در فعالیت اینترنتی این شرکت میشود به این شرکت آسیب میرساند.


این کرم رایانه اى نسخه تکامل یافته کرمی به نام "ماى دووم " است که اوایل امسال صدها هزار رایانه را آلوده کرد. نسخه جدید کرم "ماى دووم " به سراغ دیسک سخت قربانیان خود براى یافتن آدرس نامه هاى الکترونیکی میرود و موتورهاى جستجوى اینترنتی را مورد حمله قرار میدهد.


این کرم سپس نسخه اى از خود را به صورت یک فایل ضمیمه به آدرسهاى مذکور میفرستد. کاربرانی که این فایلهاى ضمیمه را باز کنند یا فاقد نرم افزار امنیتی باشند، با این اقدام رایانه هاى خود را آلوده میکنند.


یک سخنگوى شرکت یاهو گفت کاهش سرعت فقط به موتور جستجوى این شرکت محدود بوده است .


شرکت سیمانتک که یک سازنده نرم افزار امنیتی است گفت در مدت دو ساعت ۲۵۰ گزارش در مورد حمله کرم جدید دریافت کرده است .

 

به گفته تحلیلگران این حمله اهمیت خطر گسترده ویروسهاى اینترنتی را بیشتر نشان میدهد.


انتظار میرود سال۲۰۰۴ بالاترین حدنصاب حملات موفقیت آمیز کرمها و ویروسهاى رایانه اى را به خود اختصاص دهد. این امر ناشی از باهوش تر بودن نویسندگان این ویروسها و نیز عادت کاربران رایانه اى به گشودن نامه هاى آلوده به ویروس است .


به گفته یک کارشناس ویروسهاى اینترنتی، تا پایان امسال۱۰۰ حمله ویروسی و کرمهاى رایانه اى موفقیت آمیز در اینترنت رخ خواهد داد. این رقم در سراسر سال گذشته فقط۲۰ مورد بوده است .

نظرات 1 + ارسال نظر
بهرام جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:28 ب.ظ http://Dokhtarankimiagar.blogsky.Com

سلام دوست خوبم می خواستم تو رو توی یه تجارت بزرگ شریک کنم این کار اصلا ضرر نداره به امتحانش هم می ارزه فقط برو ببین اگه حال کردی عضو شو WWW.IranBIN.Com باید عضو شی قبلش هر چی دوست داشتی بدونی رو در قسمت عضویت ویژه بخون اگه شناسه معرف خواستی مال من هست ALSH102809001 با من تماس بگیر! ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد