سلام به دوستان به علت شروع ایام امتحانات فعلا نمیتونم وبلاگ رو update کنم .

حذف آیکونهای داخل پنجره Control panel

 

در داخل پنجره Control panel حدود 25 آیکون به نامهای Folder option و Add or Remove programs و ... وجود دارد که هر یک دسترسی به امکانات و تنظیمات خود را در اختیارات کاربر قرار می دهند ، که تقریبا تنظیمات کل سیستم را پوشش می دهند. در مطالب گذشته گفته بودم که چطوری می شد این آیکونها را در ویندوز Xp و 2000 از دسترس کاربر مخفی کرد که از طریق Group Policy انجام می شد. حالا می خوام از طریق ریجستری واسعه Xp و 2000 و از طریق فایل Control.ini در ویندوز 98 و Me که در داخل پوشه نصب ویندوز قرار دارد که کنترل پنجره Control panel را در دست دارد.

 

الف ) حذف آیکونهای داخل پنجره Control panel در ویندوز 2000 و xp

 

وارد مسیر ریجستری زیر شوید و ورودی don’t Load کلیک کنید.در پنجره سمت راست یک دستور با نام فایلهایی که مربوط به آیکونها می باشد واز نوع String Value بسازید. و بعد برروی دستور ایجاد شده دوبار کلیک کنید و با ظاهر شدن پنجره مربوطه مقدار No را وارد کنید و بعد دکمه OK را بزنید. با باز کردن دوباره پنجره Control Panel ، آن آیکون از پنجره Control Panel حذف خواهد شد.

 

مسیر ریجستری : HKEY_Current_usercontrol panel don't load

 نوع دستور که باید از جدول زیر درست کنید : string value

 

نام فایل(دستور)

نام آیکون در پنجره Control panel

ویندوز

Appwiz.cpl

Add or Remove programs

Xp,2000,98,me

Findfast.cpl

Find east

Me,98

Desk.cpl

Display

Xp,2000,98,me

Inelcpl.cpl

Internet options

Xp,2000,98,me

Intl.cpl

Regional Setting

Xp,2000,98,me

Joy.cpl

Game controller

Xp,2000,98,me

Main.cpl

mouse

Xp,2000,98,me

Mmsys.cpl

Multimedia-sound&Audio Device

Xp,2000,98,me

Modem.cpl

modems

Me,98

Hdwwiz.cpl

Add/Remove hardware

2000,xp

Sysdm.cpl

system

Xp,2000,98,me

 

 خودتان اگر مایل بودید میتوانید در ویندوز Search کنید و بقیه فایلهای با پسوند CPL را پیدا کنید .

 

ب ) حذف آیکونهای داخل پنجره Control panel در ویندوز 98 و Me

 در داخل پوشه نصب ویندوز بگردید و فایل Control.ini را پیدا کنید و آنرا با Notepad  باز کنید و بعد از خط [don’t Load]  نام فایل مورد نظر را تایپ کنید و در جلوی آن علامت = قرار دهید و No را تایپ کنید و به همین ترتیب برای تک تک فایلها را در یک خط جدا بنویسید.

مثلا:

[don’t Load]  

joy.cpl=no

desk.cpl=no

modem.cpl=no

سپس فایل را Save کنید و فایل را ببندید. و حالا سیستم را یکبار Refresh کنید یا کلید F5 را بزنید.

اگر حالا وارد Control panel  بشیم می بینیم که گزینه مورد نظر حذف شده است.

 

حافظه ویندوز خود را خالی نگه دارید در ویندوز حافظه ای با اندازه متغیر وجود دارد که تحت عنوان کلیپ برد شناخته میشود این حافظه در ابتدای ورود به ویندوز دارای هیچ مقداری نیست و تنها زمانی که شما موضوعی را Copy یا Cut میکنید به این حافظه انتقال داده میشود. این حافظه در هر لحظه تنها می تواند محتوی یک موضوع باشد. شاید این مساله را در هنگام cut, copy و past تجربه کرده باشید. اما ایا می دانید زمانی که یک تصویر 2 مگابایتی را به کلیپ برد کپی میکنید 2 مگابایت از حافظه را اشغال کرده اید و تا زمانی که دوباره چیزی را در کلیپ برد قرار ندهید این فضا اشغال خواهد ماند (حتی زمانی که از برنامه مورد نظر خود خارج شوید) برای خالی کردن کلیپ برد دو روش وجود دارد یکی کپی کردن یک کلمه ساده به کلیپ برد مثلآ در notepad یک کلمه تایپ کرده و سپس ان را انتخاب کنید و بعد کلیدهای Ctrl+C را فشار دهید و راه حل دیگر استفاده از برنامه Clipboard Viewer است در ویندوز XP این برنامه در شاخه C:windowssystem32clipbrd.exe قرار دارد با این برنامه می توانید محتوای کلیپ برد خود را سازماندهی کنید و حتی ان را در هارد دیسک کامپیوترتان ضبط کرده و دوباره بازیابی کنید از انجا که برای این برنامه هیچ میانبری وجود ندارد در صورت تمایل برای ان میانبری در جای مناسبی قرار دهید. ارائه از :امیر فیگو

جلوگیری  از اجرا شدن پنجره Display


 


گاهی از مواقع پیش میاد که یکی پشت سیستم شما میشنه و فظولی میکنه Background و یا Screen Saver را دستکاری میکنند و باعث آزار شما میشن برای اینکه جلوی این افراد را بگیریم کافی که از طریق ریجستری ویندوز اقدام کنیم و مانع از ورود به این قسمتها بشیم ( Display ) یعنی از هیچ جا دسترسی به این قسمت نداشته باشند.


 


نکته : جهت برگشت به حالت اولیه کافی که دستور را حذف کرد.


1-                              ابتدا وارد مسیر زیر بشوید و کلید  System  را در زیر کلید Policies بسازید.


 


HKEY_Current_UserSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciessystem


 


2-                              حالا روی  system به ایستید و در پنجره سمت راست دستور NoDispCPL  از نوع Binary Value  ایجاد کنید و مقدار آنرا برابر 01000000 قرار دهید.


1-      کافی حالا ویندوز را یک بار راه اندازی مجدد کنید.


اگه هم که خواستین فقط گزینه های قسمت Desktop  را در properties   غیر فعال بکنیم کافی که ابتدا وارد مسیر زیر بشوید و کلید ActiveDesktop  را در زیر کلید Policies بسازید.


 


HKEY_Current_UserSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPolicies ActiveDesktop


 


حالا روی ActiveDesktop به ایستید و در پنجره سمت راست دستور NoChangingWallpaper  از نوع Binary Value  ایجاد کنید و مقدار آنرا برابر 01000000 قرار دهید.


 


کافی حالا ویندوز را یک بار راه اندازی مجدد کنید.


 


اینم یه پاورقی واسعه اینترنت کارا که از فیلتر سایتها بخوان عبور کنند:


http://www.anonymization.net


 

پاک شدن خود به خودی History داخل منوی StartDocuments    


 


هنگامیه بر روی فایلی دوبار کلیک می کنیم تا برنامه مربوط به آن باز شود و محتویات آن فایل را نشان دهد، نام این فایل در قسمت StartDocuments  ثبت خواهد شد.


بدین منظور به جهت آنکه دیگر احتیاجی به استفاده از دکمه Clear از پنجره Taskbar and Start Menu نباشد اسامی این فایلها در هنگام خروج از ویندوز به طور خودکار از مسیر StartDocuments پاک خواهد شوند. کافی که دستور ClearRecentDocsOnExit را از مسیر زیر پیدا کنید و مقدار آنرا برابر 1 قرار دهید.


 


نکته : جهت برگشت به حالت اولیه کافی که دستور را حذف کرد.


مسیر دستور در ریجستری :


HKEY_Current_UserSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer


نوع دستور   Binary Value میباشد .